Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа 147

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Алфа 147

    Здравейте фенове

    След известно обикаляне на салоните и тестване на нови автомобили, стигнахме до Алфа 147. Избраният модел е 147 1.9 JTD 8V (120 к.с.). Колата е високо ниво на оборудване (Distinctive) и си има всичко необходимо за този клас, че дори повече от някой други марки.
    Модела е в продажба от 2001 година и предполагам вече всички детски болести са отстранени, но все пак ....

    Въпросите ми са няколко:

    1. Какво е положението с гаранционното обслужване на Алфа - коректни ли са представителите, качествен ли е сервиза ... ?

    2. Никъде не намерих информация за този мотор, та освен, че е пъргавелка - как се справя с нашенската нафта? Създава ли грижи ? Шумен ли е (няма наличен такъв за тест в салона) ?

    3. Какво е положението с пластмасите и изобщо интериора - след колко време ще се разтропат ?

    4. Окачване ?!

    5. Разбрах вече, че купето е подсилено срещу усукване и т.н., но все пак какво е положението с корозията и трайността на лаковото покритие

    6. Стискайте палци края на Януари 2007 да пристигне


    Поздрави

  • #2
    а честито, добър избор ...
    само за мотора, нямаха ли 159ка с този мотор ? да ти покажат, мотора е 1:1 и ще си прецениш най добре за шума

    за останалите неща, окачването е от 156 - пуснато е 97ма година и ок. 10 години опит си казват думата, всичко по съществено като детски болести е оправено ... (искрено се надявам)

    за пластмасите, дистинктив-а няма чак толкоз, така че не трябва да е проблем

    за нашенската нафта, много внимателската, това е мултиджет мотор и е чувствителен, като всеки комънрейл ...

    за сервиза или добро или нищо, там Петко ше ти разкаже повече, има оправия с тях
    '04 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 150cv heavily tunned
    '02 Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 150cv, remapped by Bobo
    '99 Alfa Romeo 145 1.6 TS 120cv - ex

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от valjo
      ...за нашенската нафта, много внимателската, това е мултиджет мотор и е чувствителен, като всеки комънрейл ...
      Бате, тоя 1.9 JTD 8V не е ли последния от униджетовете, който още се предлага
      Не че те не са чувствителни към нафтата, де...То има ли дизел вече , дето да не е
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от trustworthy
        Първоначално публикувано от valjo
        ...за нашенската нафта, много внимателската, това е мултиджет мотор и е чувствителен, като всеки комънрейл ...
        Бате, тоя 1.9 JTD 8V не е ли последния от униджетовете, който още се предлага
        Не че те не са чувствителни към нафтата, де...То има ли дизел вече , дето да не е
        не, не е
        униджета си е още 115коня
        тоя е 8в но е мултиджет
        '04 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 150cv heavily tunned
        '02 Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 150cv, remapped by Bobo
        '99 Alfa Romeo 145 1.6 TS 120cv - ex

        Comment


        • #5
          Двигателя е страшно издръжлив...при правилна експлотация...която означава следното.

          1.ПРеди колата да загрее и достигне поне 70-80градуса на водата никакво юркане и по възможност каране до 2500оборота. Най-добре е колата да се кара леко, докато стигне 90градуса на водата и още няколко километра след това, за да може и маслото в скоростната кутия да загрее.

          2. След каране по магистрала или "юркане" е добре да се остави колата да поработи 1-2мин на място преди да се изгаси двигателя, за да може турбото да се охлади. Другия и по-добър вариант е последните 2км да се кара леко почти по енерция на скорост, за да може да се охлади целия мотор. Зверското юркане и след това моменталното спиране на мотора е пагобно за турбото.

          3. Сипвай нафта на Еко-Елда, аз зареждам от там вече 2години и за сега никакви проблеми с колата. Там нафтата е ЕВРО 4 тоест има 7 пъти по-малко сяра в сравнение с ЕВРО 3 тази на ЛукОил,Шел,ОМВ. Само на ОМВ спринт дизела се води Евро4 но той е с 10ст. по-скъп а и с него колата ми върви по-зле, харчи повече.

          Допълнително инфо:

          Първите 7000км е добре колата да се кара повече на дълго, колко може по-често на извънградско....различни скорости, различни предавки. Много е важно как ще се разработи колата...през този период не юркай колата. Най-вероятно колата ще изгори около 1литър масло през първите й 7000км, за това е добре да си гледаш пръчка за маслото поне веднъж седмично....на дисплея се изписва колко масло има, но не разчитай на това...въпреки, че е горе долу точно.

          След тези първи 7000-8000км е препоръчително да си смениш маслото. НАКАРАЙ ги да слагат Selenia WR-Turbo Diesel 5W40, не някакви гадни турски/румънски кастроли!!!

          Добре да не кажа задължително е да се сменя маслото на около 8000-10 000км, не както е дадено на 15 000-20 000км.

          Когата колата направи 10 000км е "препоръчително" да и сложиш така наречения чип. Тоест да се смени софта за управление на двигателя, Колата ще стане 155коня и около 370НМ, разхода ще падне, а колата ще стане истинска алфа. Естествено, за тази интервенция, сервиза няма нужда да разбира. Като му дойде време ще звъннеш

          Мултиджета е по-тих от униджета...аз лично никога не съм обръщал значение на шума, но вътре в купето нищо не се чува.

          Окачването е много здраво...аз на моята чак сега на 100 000км ще и сменям единия носач, въпреки, че реших да сменя всички предни тампони на насочите с такива на PowerFlex, който са полипропилен и окачването става с около 15% по-твърдо...а самите тампони са почти вечни. Предния комплект е около 600-700лв.

          Не знам с какви гуми ще караш, но аз имам около 60-70 000км на 17цолови джанти и карени много из северна България, където пътищата са доста зле, и може би за това се разтропа единия носач.
          sigpic
          Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
          " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
          "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

          Comment


          • #6
            Re: Алфа 147

            Първоначално публикувано от Iliev

            Въпросите ми са няколко:

            1. Какво е положението с гаранционното обслужване на Алфа - коректни ли са представителите, качествен ли е сервиза ... ?

            2. Никъде не намерих информация за този мотор, та освен, че е пъргавелка - как се справя с нашенската нафта? Създава ли грижи ? Шумен ли е (няма наличен такъв за тест в салона) ?

            3. Какво е положението с пластмасите и изобщо интериора - след колко време ще се разтропат ?

            4. Окачване ?!

            5. Разбрах вече, че купето е подсилено срещу усукване и т.н., но все пак какво е положението с корозията и трайността на лаковото покритие

            6. Стискайте палци края на Януари 2007 да пристигне


            Поздрави
            АКо станеш член на клуба ще се ползваш с привилегии в сервиза. В сервиза много от нещата се промениха към по-добро, след като Анатоли започна да се занимава с нещата.

            Все още има какво да се желае, но като цяло сервиза си е на добро ниво за БГрия.

            2. За мотора, писах малко...ако искаш мога да те повоза на моята, въпреки, че тя е вече "леко" тунингована. Мотора е перфектен.

            3. С интериора няма да имаш никакви проблеми, моята и на 100 000км и нищо още не дрънка. Проблеми имаха първите, с вратите...там където се хваща ключалката за купето има една пластмаса коята се изяжда с времето и в последствие врата почва да дрънчи...този шум е много слаб...НО и проблема се управя много лесно...с тефлоново тиксо за 1-2лв. и забравяш за шума за няколко месеца. При твоята не съм сигурен, но мисля проблема е изцяло решен с метално захващане.

            4. Окачване съм писал по-горе, но е много здраво.

            5. Коризия и лак, за сега не съм чул някой да е оплакал.

            6. Стискаме, но се приготви евентуално за леко забавяне...италианците са малко лайнари. Хубавите неща стават бавно.
            sigpic
            Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
            " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
            "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

            Comment


            • #7
              Много, много благодарности за бързата реакция и изчерпателна информация !!!

              Малко ме притесниха само условията за разработка ... колата ще се ползва предимно за градско и кратки разстояния. Ако беше лято - лесно, но сега зимата къде да я разтривам на дълго

              Ако не се лъжа пристига с 15" гуми и мисля с тях да се кара - все пак те са консуматив и са доста по-евтини, а това е целта - ниски разходи в ежедневието. При това положение се надявам, че окачването ще издържи повече

              Малко офф това ще е четвъртата кола в семейството - другите са Volvo S60 2.4 ('06) limited edition, Audi A4 1.8 ('96), BMW E36 318 ('92)

              С удоволствие ще се присъединя към клуба като пристигне машината, а може да намина и преди това на някоя сбирка - ако ме приемете с неАлфа

              Поздрави и успешна седмица

              Comment


              • #8
                Заповяай на среща, независимо какво караш. Аз не съм с 147-ца, но предполагам няма да ти откажат да се запознаеш с на някого 147-цата и да се повозите.
                Не се притеснявай за разработката - ще я караш в града , но просто ще избягваш рязки натоварвания в началото. Просто няма да бъдеш първи на светофарите - той KGB има впредвид , че чак след разработката ще може да се режеш като него - дано да го видиш и да те повози и ще разбереш за какво говоря
                2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от BatVas
                  той KGB има впредвид , че чак след разработката ще може да се режеш като него - дано да го видиш и да те повози и ще разбереш за какво говоря
                  Васе какво да направя като всички карат като Баби...и правят задръствания...няма как да си карам колата с 30-40км/ч ни на втора си е работа ни на 3та.

                  пс; За разработката друг вариант е, веднага щом подкараш колата да отидеш до Бургас-Варна-В.Търново и обратно в София..друг варянет е понеже вече ще сме в ЕС...до Атина или до Солун
                  sigpic
                  Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
                  " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
                  "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

                  Comment


                  • #10
                    Днес успях да тествам точно такава каквато ще поръчвам - с любезното съдействие на управителя. Петстотин метра паваж бяха достатъчни да ме убедят в качествата на колата.

                    Благодарности за отзивчивоста на г-н Грънчаров, както и на всички фенове, които разсеяха старите ми лоши спомени от Алфа

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Iliev
                      Днес успях да тествам точно такава каквато ще поръчвам - с любезното съдействие на управителя. Петстотин метра паваж бяха достатъчни да ме убедят в качествата на колата.

                      Благодарности за отзивчивоста на г-н Грънчаров, както и на всички фенове, които разсеяха старите ми лоши спомени от Алфа
                      Аз пак ти казвам ако искаш ела на някоя среща и Петко (KGB) да ти покаже колата и да ти обясни доста тънкости и то не от гледна точка на търговец
                      2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                      CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                      Comment


                      • #12
                        Не забравяй и друго....От нова година Гражданската и Каското ще са валидни на територията на целия ЕС....тоест пътуването до другите гаранционни сервизи на Алфа в Солун,Букорещ,Истанбул...ще е излиза само колкото пътя до там...
                        sigpic
                        Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
                        " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
                        "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

                        Comment


                        • #13
                          втората неделя на Декември - нали така

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Iliev
                            втората неделя на Декември - нали така
                            Тази неделя също сме на Ал.Невски от 14.00
                            2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                            CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                            Comment


                            • #15
                              тази неделя старото е на Боровец, така че следващия път

                              Comment

                              Working...
                              X